Skriv ett inlägg i gästboken
Sida 24.5 av 85

förgående   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85    nästa

Från: Magdalena Roos 2007-08-02 21:07:54
Jag är en mamma till tre barn: David, Robert och Frida. David bor i himlen, han dog när han var 4,5 år. Hans lever slutade att fungera utan förvarning alls. Allt var över på två veckor. Han fick en halv vuxenlever transplanterad men tyvärr gick hans liv inte att rädda. Vi var väldigt angelägna att donera hans organ eftersom vi hade fått chansen själva men det berodde inte bara på det - för oss är det en självklarhet att göra så. Vi måste få ut mer budskap om detta viktiga ämne. För Lisas och Davids och alla andra barns skull.
Här hemma hos oss lever David med oss på ett speciellt sätt. Han har inte glömts bort och speciellt inte av vår Frida som aldrig har träffat honom för vi fick henne 1,5 år efter hans död.

Om jag fick leva om mitt liv hade jag inte valt bort detta jobbiga man har varit med om - det stärker också hur otroligt det än kan låta.

Till Lisas föräldrar vill jag ge en stor kram utan ord för det finns inga bra just nu.
Hälsa Lisa nästa gång ni pratar med henne.


Från: Carolina 2007-07-31 21:42:45
Läste artikeln i Allas och blev djupt berörd. Är själv väldigt sjuk och genom att läsa om Lisa gav det mig extra kraft att orka och hålla ut extra. Hon verkade vara en sån otrolig människa som berörde många och kommer hon fortfarande att göra. All respekt och tanke åt mer. Kram!

Från: Therese 2007-07-31 17:20:23
Läste artikeln i Allas och fick tårar av att läsa den. hon verkade som en underbar, glad liten flicka i sina bästa år... Varför måste något som tragiskt hända en sån liten glad tjej! Tankarna finns hos er!
Kram

Från: Ingela 2007-07-31 13:30:18
Blev väldigt berörd av artikeln i Allas. Jag har själv anmält mig som donator men har varit väldigt osäker när det gäller mina barn, som i dag är 12 & 13 år. Jag fick verkligen en tankeställare.

Från: Emelie 2007-07-30 15:20:57
Vet inte vem du, men de beror mej grymt mkt iallafall. Gråten i ögonen för hela berättelsen berör mej enormt mkt. Hittade sidan genom en tidning där de stog om de som hänt!
Ta hand om er <3

Från: Catharina 2007-07-30 14:30:08
Vilken otroligt fin hemsida!Läste om er i Allas i morse.Hon verkar ha varit en otroligt stark tjej!!Hon sitter nog på månen och tittar stolt på er.
Tänker på er!!
Kram

Från: Carina 2007-07-30 12:22:46
Jag blev tagen av er berättelse( Har själv en son som är född -92) Man fick sig en tankeställare. Man tar livet så självklart. Men ni har fått mig att tänka på donation. Det är en sak jag tänker ta upp med min familj och prata om.
En stor kram till er alla!

Från: Eva-Lott 2007-07-30 10:14:36
Hej
De var en bra artikel i Allas nr 31, jag blev gripen av att läsa de. Själv ska jag doner organ, tog beslut ganska tidigt i livet på grund av vissa saker som hände.
Ta hand om er alla kram

Från: Maria 2007-07-30 09:32:27
Hejsan hela Lisas familj! Vill bara säga att jag är jätteledsen för att Lisa inte hann få det hjärta som hon så väl behövde! Jag läste om Lisa i Allas och där stod, att läkarna inte förstod hur sjuk hon var eftersom hon "glad,pigg och utåtriktad". Att trots all oro försöka vara glad och nyfiken är ju mycket positivt, och ett jättebra sätt att försöka hantera sin situation! Synd att inte läkarna(och en del andra människor) kan förstå det!

Jag bestämde mig för många år sedan att donera mina organ och jag önskar verkligen att det vore fler som var villiga att donera, för kan man tänka sig att ta emot ett organ så bör man också vara villig att ge...

Jag önskar så att Lisa hade fått en nytt hjärta medan tid fanns, och jag tänker på er allesammans!

Många, många kramar från Maria!

Från: Malin 2007-07-30 00:14:03
Hej. Läste om er i allas. Har varit helt emot att donera. Varför? Vet inte.. Men nu har jag ändrat mej. Har redan ikväll ändrat i mina papper och berätta för min son hur jag vill ha de.. Även han ändrade sej.
Tänker på er i denna svåra tid. Ljuset kommer igen. Kram Malin

förgående   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85    nästa


Tillbaka till gästboken